İnfertilite Klinik Sıça Sorulan Sorular ve Yanıtları

Soru 1 | Merhaba. 38 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. 3 yıldır çocuk istememize rağmen eşim hamile kalamıyor. Yapılan testlerde hormon tahlillerim normal çıktı. Sperm testinde Şiddetli OAT ifadesi yer alıyor. Ultrasonda sol tarafta 3. dereceden varikosel varmış. Normal yoldan çocuk sahibi olabilir miyim?

Cevap | Geçmiş olsun. 1 yıllık korunmasız cinsel ilişkiye rağmen çocuk olmuyorsa sizi tetkik etmek gerekir. Şiddetli OAT demek, sperm testinizde spermlerin sayı, şekil ve hareketinin bozuk olduğunu gösteriyor. Varikosel buna neden olabilir. Çok sigara içiyorsanız, sauna ve sıcak ortamlarda bulunuyorsanız, bu davranışlar da sperm kalitenizin bozulmasına neden olur. Öncelikle sigara içiyorsanız, sigarayı bırakmanız gerekmektedir. Bu arada varikoseliniz mikroskopik yöntemle ameliyat edilmesi akabinde size E vitamini ve Antioksidan tedavi başlanır. 6 ay içinde spermleriniz normal seviyeye çıkmaz ise aşılama, o da başarısız olur ise tüp bebek denenebilir. İyi günler.

Soru 2 |  Ben de sperm kanalında tıkanıklık olduğu söyleniyor. Sperm testimde hiç sperm yok. 2 kere kapalı ameliyatla prostat içindeki tıkanıklık açıldı, buna rağmen sperm çıkışı olmadı. Çocuk istiyoruz. Ne önerirsiniz?

Cevap | 2 kere ameliyatla kanal açılamamışsa, bence daha fazla beklemeye gerek yok. TESA denilen işlemle lokal anestezi yarmımıyla sperm hücreleri alınır ve yardımcı üreme teknikleriyle çocuk hasretiniz biter. Geçmiş olsun.

Soru 3 |  Merhaba, 67 yaşındayım. Geçen yıl bypass ameliyatı oldum. Aspirin ve kalp ilaçları kullanıyorum. 20 yıldır şeker hastasıyım. Günde 3 kere insülin kullanıyorm. Ben de çok istek olmasına rağmen, sertleşme olmuyor. Bir tedavi yöntemi var mıdır?

Cevap | Geçmiş olsun. Önce ilaç tedavisi denenir, işe yaramaz ise ESWT denilen alternatif tedaviyle penis damarlarının artması sağlanır. Bu tedavi de işe yaramıyor ise penis içine yapılan ilaçlar ve en son seçenek penis protezi denenebilir. Geçmiş olsun.